Wysłany: 2008-05-17, 21:21 Jaki linux?
Witam.
Na początku powiem że byłem na www.jakilinux.org ale niestety nic tam nie znalazłem.
Jeżeli chodzi o linuxa-a to jestem początkujący. Miałem:
-Ubuntu - jak dla mnie często się psuje(rozdzielczość ekranu itp...), zawiesza i wolno "chodzi"
-Arch- za trudny nie polecam dla początkujących - za dużo problemów.
-Debian- tu już trochę lepiej... ale problemy z filmami, fstab
A więc jakiego linux-a polecacie?
Aha i jakie środowisko graficzne? (używałem tylko gnome).
_________________ Epox 8HDAi pro
ATI Radeon 9550 256mb
512 DDR2
AMD Athlon64 3000 2000 MHz
KDE 3.5
i oczywiście DEBiAN
A jaką recenzje dacie dla linuksa Sabayon?
Kiedyś brat się nim troche bawił, wiem tylko że ładnie wyglądał
Polecilibyście go dla osób zaczynających swoja przygode z linuksem?
Nie testowałem go nigdy. Właśnie ściągam sobie płytkę Widzę, że oparty jest o Gentoo i fajnie zrobiony. Mimo wszystko dla początkujących polecałbym: Ubuntu, Mandriva, Fedora, openSuse. Głównie chodzi tutaj mi o wsparcie sprzętowe oraz społeczność.
odradzam najnowszą Mandrivę 2008.1... jest do bani podobno openSUSE 11.0 ma być bardzo przyjazna w obsłudze. ale dla początkujących Ubuntu/Kubuntu, openSUSE 10.3 są całkiem ciekawe.
odradzam najnowszą Mandrivę 2008.1... jest do bani podobno openSUSE 11.0 ma być bardzo przyjazna w obsłudze. ale dla początkujących Ubuntu/Kubuntu, openSUSE 10.3 są całkiem ciekawe.
Do bani to mało powiedziane. Posiada taki błąd, że po instalacji nie da się jej uruchomić. Nie dość, że złe jądro, to źle je zrobili
Pomógł: 4 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 392 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-22, 21:29
Osobiście polecam Kubuntu/Ubuntu, rzecz gustu i środowiska. Przetestuj i zobacz, w którym ci się lepiej pracuje. Możesz również Knoppixa, bo dystrybucja dość dobrze rozwijana jest. openSUSE używa mój znajomy i jest zadowolony. Ubunciak, z tego co słyszę, czasem wywala się ludziom na kompach, ale to są znikome przypadki